maandag 25 juli 2011

DIY: turned skirt

Zoals beloofd is er vandaag de DIY van mijn rokje. Het is eigenlijk heel simpel. Het enige wat je nodig hebt is een oud t-shirt met lange mouwen en een elastieken band.

Knip allereerst de mouwen van het shirt af zodat je dit krijgt. Van het onderste deel maken we het rokje en van de mouwen maken we de 'knoop'. Je kun natuurlijk ook een kant-en-klaar basis rokje bij de Sting of de H&M kopen, als je dat doet ga dan naar stap 3.

 Draai het onderste deel binnenstebuiten en doe de band eromheen. Sla het stof om de band heen en naai dat vast. Let op: zorg er wel voor dat het rokje op de gewenste lengte is!

Dit is een van de mouwen. Je moet aan elk uitende van elke mouw met een grove steek naaien.

Trek nu aan het draad zodat de stof gaat rimpelen.

Maak in elke naad 2 gaten: van boven en vanonder.

Stop de mouw in het bovenste gat en naai het dicht.

 Nu gaan we de knoop maken. Pak de rechter mouw vast, leg deze over de linker mouw. Zodat de rechter de linker wordt en de linker de rechter. Haal nu de linker mouw terug naar links en de rechter mouw terug naar rechts en voilĂ . Nu alleen nog vastnaaien in het onderste gat en je rokje is ready to wear! 

Gaan jullie het rokje proberen te maken? & VERGEET DE GIVE-AWAY NIET!

18 opmerkingen:

  1. Wauw dit is het gaafste DIY die ik ooit heb gezien. Deze is erg gaaf. Kun je er niet 1tje voor mij maken xD Ik ben bang dat het mijzelf niet lukt. Maar wedden dat ik het vanavond toch ga proberen.
    1 vraagje: Hoe dik moet het elastiek zijn?

    http://melissasglamourworld.blogspot.com

    Ben helemaal onder de indruk van deze gave DIY rokje.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. super vet!
    ik ga het eens proberen helaas ben ik niet handig

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Erg leuke DIY! Ik zag hem ook op girlscene, k ben alleen beetje lui.
    Bedankt voor je reactie op mijn blog! Ik heb mijn layout zelf gemaakt, en ik doe al mee met je giveaway hihi!

    Liefs, Romy
    (www.muchable.blogspot.com)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Bedankt voor je antwoord op mijn vraag.
    Ik maak nooit zelf DIY maar waar kun je dat elastiek halen:$

    Sorry ben een beetje irritant met vraagjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Super leuk!
    Nooit over nagedacht dat dit ook zo kan.
    een goede DIY.
    Xx liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wau, wat een goede diy! Haha, ik krijg nu erg zin om het te gaan proberen, helaas geen tijd! Maar dit super rokje hou ik zeker in mijn achter hoofd:)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wauw super mooi gedaan!
    Heb je dit zelf verzonnen?

    Ik ga het ooit eens proberen :D

    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  8. super leuk! ik ga het ook proberen. het is echt goed gelukt bij jou.
    je blog is leuk!
    en ik heb trouwens ook op die poll gestemt of je blog in het Engels of Nederlands moet, ik zou het allebei doen! :D
    liefs X

    BeantwoordenVerwijderen
  9. hhi ik ben er ook verliefd op, vooral op de prijs haha voor maar 3 euro :D

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dat rokje is echt leuk! (:
    ben hier alleen te onhandig voor denk ik haha.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. wat creatief! Superleuk gedaan, dat ga ik ook proberen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. hee! ja hoor meis. zal ik voortaan doen. :D
    maar je zet dat toch op je blog zodat anderen het ook kunnen doen? en je hebt het idee toch niet zelf bedacht?
    dikke kus X

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een leuk idee zeg! Dat ga ik zelf ook eens proberen (: .

    BeantwoordenVerwijderen
  14. waar kun je zo'n elastieken band kopen & hoeveel kost het ongeveer?


    superleuke DIY (:

    BeantwoordenVerwijderen
  15. @amber, je kunt zo'n elastieken band bijna overal krijgen, bij de albert heijn, hema, pipoos, een naaiwinkel etc.

    ik heb geen idee meer hoeveel het kost, maar het is niet erg duur.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wauw, ik vind je blog echt geweldig, ik ga je volgen haha! :) En wat een leuke DIY :) Als ik eens een keertje tijd heb ga ik deze proberen te maken :)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. aah, dit is echt nice zeg! Ik kom hier via girlscene, haha! Ik zag deze al toevallig in het engels, maar super handig dat je hier ook een DIY van hebt in het Nederlands :). Mag ik je diy posten op mijn blog? :)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Echt super leuk, ik ga hem waarschijnlijk dit weekend maken. Zou je misschien een outfit kunnen maken, zo kan ik kijken hoe je het leuk kunt combineren.
    xoxo

    BeantwoordenVerwijderen

Your comments make me happy!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...