woensdag 21 september 2011

Me and my bouclé jacket

Mijn model is getailleerd, heeft driekwart mouwen en is iets korter dan normaal. Om de zakjes zijn Swarovski steentjes verwerkt.
Na een lange zoektocht naar het perfecte bouclé jasje, vond ik een paar maanden geleden dit jasje in een Italiaans winkeltje. Ik was meteen helemaal verliefd! in deze post vertel ik jullie wat meer over het oh zo bekende bouclé jasje.

Wat is een bouclé jasje eigenlijk?
Chanel maakte het eerste boucle jasje ooit, het was gemaakt van fijn wol. Dit was het handelsmerk van Chanel en onder andere daardoor werd het modemerk beroemd. Deze jasjes zijn dan ook al meer dan 75 jaar populair bij zowel fashionista's als business vrouwen. Het jasje staat heel chic, op wat je het ook draagt!

Verschillende varianten:
Een bouclé jasje kun je krijgen in een langer of korter formaat,  je kunt een gewoon recht model hebben of een getailleerd model, met of zonder pofmouwtjes, met details of een basic bouclé jasje en ga zo maar door.
Met pofmouwtjes


Hoe moet je het combineren?
Door jonge meisjes wordt het bouclé jasje meestal op een strakke jeans met zwarte pumps gedragen. Maar met een rokje staat het ook super! En nog een heel groot pluspunt: het staat bij ieder figuur en is heel flatterend!

Benieuwd hoe ik mijn bouclé jasje combineer? Kijk dan morgen nog een op mijn blog. Dan komen er namelijk verschillende outfits online!

Hebben jullie al een bouclé jacket?


2e foto: cheryl shop, 3e foto: Asos.com

4 opmerkingen:

  1. Ik heb er nog geen, maar het is niet echt iets voor mij dus ik zou er geen kopen.
    x

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik heb je genomineerd voor een blog award!
    liefs.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. lieve sophie! ik zou maar snel een kijkje nemen bij de uitslag van mijn give-away! x

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Super leuk jasje! Ik ben heel benieuwd hoe je deze gaat combineren :)

    BeantwoordenVerwijderen

Your comments make me happy!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...