zondag 4 september 2011

Sophie's kitchen creations

Vandaag heb ik weer eens lekker gekookt en gebakken. Vandaag ga ik jullie 2 creaties laten zien: Sushi en rode bessen cake/taart. Het zijn 2 eenvoudige recepten die je makkelijk na kunt maken. I hope you like it!

Sushi is een van mijn lievelingsgerechten. I just love it! 

Ingrediënten: sushi-rijst, sushi-azijn, nori-bladen (zeewier), komkommer of avocado, gerookte zalm of andere vis, suiker en zout.

How to make 2 sushi rolls?
1. Doe een kopje sushi-rijst samen met een kopje water in de pan. Laat het water koken en zet daarna het vuur op een lage stand. doe de deksel erop en wacht 15 minuten.
2. Doe het vuur uit en laat nog 5 minuten staan.
3. Snij ondertussen de komkommer (of avocado) en zalm in smalle reepjes.
4. Haal de deksel van de pan en voeg 5 eetlepels sushi-azijn, een theelepel suiker en een snufje zout toe aan de rijst. Roer tot het goed is vermengd. 
5. Leg de rijst nu op een groot koud bord zodat de rijst kan afkoelen.
6. Leg de nori-bladen klaar.
7. Als de rijst koud is verspreid je de rijst op de 2 nori-bladen. Zorg dat er aan de boven- en onderkant een cm over is.
8. Leg de komkommer en zalm op de rijst en.. Rollen maar!
9. Als je de sushi hebt opgerold maak je het uiteinde met een beetje water vast zodat de rol blijft zitten.
10. Je sushi rol is klaar! Je kunt de sushi serveren door de rol in plakjes te snijden en eventueel een bakje met kikkoman-saus ernaast te zetten. Smullen maar!


 Deze cake/taart heeft veel minder caloriën dan normaal, want ik heb geen boter gebruikt. Hierdoor wordt het veel luchtiger en even lekker van smaak!

Ingrediënten: 4 eieren, 120 gram suiker, 75 gram bloem, 25 gram maïzena, een zakje vanille suiker, snufje zout, jam, rode besjes of een andere lekkere vrucht.

How to make this cake?
Verwarm de oven voor op 175 graden.
1. Doe de eieren, de suiker, het zakje vanille suiker en het snufje zout in een grote kom. 
2. Klop het beslag luchtig, zorg dat het beslag licht van kleur en redelijk dik is.
3. Zeef de bloem en maïzena. Voeg ze samen.
4. Voeg een eetlepel van de mix toe en roer met een spatel. Zorg dat het beslag luchtig blijft!
5. Voeg de mix lepel per lepel toe, totdat het op is.
6. 'Schenk' het beslag in een ronde platte vorm.
7. Zet het beslag net iets onder het midden 40 minuten in de voorverwarmde oven.
8. Haal de vorm eruit, laat de cake nog 5 minuten in de vorm zitten en haal 'm er daarna uit.
9. Snijd de cake horizontaal door zodat je een boven en onderkant krijgt, nu kun je op de onderkant jam strijken.
10. Doe de bovenkant er weer op.
11. Doe ook jam op de bovenkant. Daarna doe je de vruchten erop.
12. Voordat je de cake/taart gaat eten kun je er nog wat poedersuiker of slagroom over doen.

Wat vinden jullie ervan? Moet ik vaker een recept posten?






8 opmerkingen:

  1. mmmm ziet er vet lekker uit....nice

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ziet er lekker uit! Ik heb nog nooit sushi gehad eigenlijk.. :$

    xx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ziet er echt lekker uit!
    ik wil nu ook sushi!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ohh het water loopt me in de mond!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zeker vaker recepten posten, het ziet er super lekker uit, die taart wil ik wel 'ns proberen en sushi is echt goddelijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. mjam mjam mjam!
    sushi is zooooo lekker!
    die taart ga ik zekker is gebruiken!!
    liefsm

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik krijg honger van ernaar te zien! :D

    Liefs' Armani xx

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Sophie,

    Mijn nieuwe site is: http://melissasstylebook.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen

Your comments make me happy!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...