zondag 12 februari 2012

DIY: rouge coco baume from Chanel

source: beautyscene.nl
English:
I saw on a few blogs the new rouge coco baume: a lipbalm from Chanel. I totally adored it but I thought 27 euros for a lipbalm with only 3 grams in it is a bit exaggerated. I remembered I had 3 old Chanel lipsticks. A new idea was born; I made my own rouge coco baume! Do you want to make it too? It's really easy and you're done in less than 5 minutes.

Dutch:
Ik had het op een paar blogs al gezien; de nieuwe rouge coco baume, een lipbalsem van Chanel. Ik vond het er helemaal geweldig uitzien, maar 27 euro van een lipbalsem van 3 gram vond ik toch wat overdreven. Ik herrinderde me dat ik nog drie oude, lege Chanel lipsticks had. Een nieuw idee was geboren; Ik heb mijn eigen rouge coco baume gemaakt! Wil je het ook maken? Het is heel gemakkelijk en je bent klaar in minder dan 5 minuten.

∞ Click to see the DIY steps

Step 1: Look for an old and used Chanel lipstick. You can also use another brand so it won't be a rouge coco baume but for example a Dior baume.
Stap 1: Zoek naar een oude, gebruikte Chanel lipstick. Je kunt ook een ander merk gebruiken zodat het geen rouge coco baume is maar bijvoorbeeld een Dior baume.

Step 2: Pull the unusable lipstick out (you'll be surprised how much lipstick is in that unusable part! You can re-use it by doing it in a lipbalm tin (for example a Vaseline tin)
stap 2: Haal de onbruikbare lipstick eruit (je zult verrast zijn hoeveel lipstick nog in dat onbruikbare deel zit! Je kunt het nog steeds gebruiken door het in ene lipbalsem tinnetje (van bijvoorbeeld vaseline) te doen)

Step 3: Look for a white lipbalm, pull the white part out (be careful, it's very fragile) and put in in the Chanel lipstick. And you're ready! Now you've got your own coco rouge baume!
Stap 3: Zoek een witte lipbalsem, haal het witte deel eruit (voorzichtig, het kan afbreken) and doe het in de Chanel lipstick. En je bent klaar! Nu heb je je eigen coco rouge baume!

Are you going to try this? Or are you going to buy the real rouge coco baume?

57 opmerkingen:

  1. Superleuk gevonden! Die ziet er erg chique uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh, super leuk idee! Maar ik heb geen lege lipsticks van grote merken :D haha

    BeantwoordenVerwijderen
  3. fucking creativ --- very good idea...!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. haha so smart! i like this idea!!

    hapatime.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Haha, een 'fake' Chanel coco rouge baume. Leuk gevonden! ^^

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Haha, wat geweldig! Ik heb alleen geen lipsticks van ''dure'' / grote merken, dus ik schiet er niet veel mee op, maar het is wel erg leuk gevonden! Liefs :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Haha super leuk bedacht! Ik gebruik alleen eigenlijk altijd lippenbalsem uit zo'n klein blikje hihi.

    The Fashion Estate - Giveway:
    http://thefashionestate.blogspot.com/2012/01/giveaway-sunday.html

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wauw, handig idee! Ziet er super goed uit & dat is idd wel super duur! Ik ga hem denk ik (nu) wel nog niet maken omdat ik momenteel nog genoeg lippenbalsems heb (:.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Haha leuk idee! :)
    Ik ga je terug volgen, leuke blog.
    x

    BeantwoordenVerwijderen
  10. aww, thank you :)
    Sure we can follow each other w/ pleasure! So now i follow you immeduately! I hope you do soon the same if you like :)
    Btw, i LOVE Chanel stuff ;)
    bisous xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  11. haha leuk! zo kan je goedkope balsem er heeeel duur uit doen zien ja!


    xoxo 2NDtheytalk.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  12. This is so cool! Grat advice! Btw, great blog! If you like we can follow each other!

    xx
    Out Of The Box

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ziet er echt heel chic uit!
    Ben erg benieuwd naar hoe het er op je wangen uit ziet!
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  14. erg leuk!
    nee , de matchbox isnog niet aangekomen, denk echt dat hij is kwijtgeraakt in de post echt super balen!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Haha, this is a gorgeous idea, very good! Indeed 27 Euros is too much for something Labello-like...

    Pretty blog, btw! I like the layout a lot it's super cute! xxx Mary Fashionbirds

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wauw dat scheelt ons weer mooi 27 euro.
    Super idee ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. So cool!!! Love this idea!!! xoxo

    www.rockandfrock.com

    BeantwoordenVerwijderen
  18. wauw super.!
    lijkt me alleen wel lastig en veel geknoei
    xx

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een super DIY, ik zou daar echt nooit opgekomen zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ohhh! Acabo de descubrir tu blog, es genial! :)
    Pásate:
    http://mycutecloset.blogspot.com/
    Me sigues en TWITTER?, yo también te seguiré ;)
    https://twitter.com/#!/cute_closet
    xx

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Haha, wat leuk bedacht!
    Ik zag je berichtje op mijn blog, en ik volgde je al!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Grappig idee! Vooral voor degenen die niet zo veel geld uit willen geven aan een chanel balm, maar toch de luxe willen hebben..

    http://anfash.blogspot.com/

    BeantwoordenVerwijderen
  23. COOL! I LOVE CHANEL! WOULD YOU LIKE TO FOLLOW EACH OTHER?
    XOXO,
    FASHIONHYPNOTISED GIRL

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Erg leuk idee :)

    www.glowfromtheinsideout@gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Ah, wat een slim idee! Erg handig :)

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wat een leuk idee, maar ik heb eigenlijk geen lippenstiften van dure merken!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. hmm i think i will try this out. it is a bit pricey though...
    xx
    Glass of Fashion

    BeantwoordenVerwijderen
  28. al dat prutsen is echt iets voor mij xD

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Great idea! So smart and creativ ;)

    Love the "Preppy in snow" post, beautiful pics :))

    I really like your style and your blog!

    Maybe you want to follow each other? I'll follow you back for sure :)

    x♥x♥

    "Dicas de saúde, beleza, e exercício físico em casa"



    BeantwoordenVerwijderen
  30. Handig, thanks! X

    Love,
    Zizi: www.zizistyling.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  31. wat een supergaaf idee! Ik ga dit zeker proberen

    BeantwoordenVerwijderen
  32. wat leuk zeg !
    ik volg je nu, volg je terug?
    liefs x

    natasha-dailyfashion.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  33. What a great Blog!!! I've been browsing through it today :) ... Some really cute outfits! I'm your newest follower!

    Keep up the great posts! ... I look forward to reading more! :)

    ♥ Marina B
    http://q-riouser-and-q-riouser.blogspot.com/

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Heel leuk, ik denk dat ik het ook eens ga proberen!

    x Lana
    PS: ik volg je, volg je terug? (:

    BeantwoordenVerwijderen
  35. hi meis,
    Bedankt voor al je lieve reacties op me blog
    leuke post dit erg handig!
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  36. no way ! super handig idee, dat bespaart mij weer super veel geld ! thanks!
    ik volg je:) (jij mij ook? je kan een beauty pakketje op mijn blog winnen als je mij volgt:):)
    xxxxxxxx marije

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Superleuk idee! Ik heb ooit geprobeerd om vaseline uit zo'n potje te smelten en in een lege labello te doen, maar dat was helaas niet zo'n succes :p

    www.birkinsandbargains.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  38. what a great idea!I've been to the Netherlands recently and loved it :) you can see pictures on my blog :)
    xx

    michaela

    http://chicrets.blogspot.com/

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Dit heb je echt heel leuk gedaan!! wat een idee! ik heb zelf helaas geen lege lipsticks meer liggen omdat ik ze nadat ze op zijn weg gooi. Misschien dat ik ze toch maar moet bewaren.. XxX

    BeantwoordenVerwijderen

Your comments make me happy!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...