zondag 26 februari 2012

Dupe alert! OPI and Essence

In de nieuwe collecties van de budgetmerken Catrice zijn er al enkele dupes voorbijgekomen; Birdy reloaded van Catrice is de perfecte dupe van Chanels Mimosa, Genius in a bottle van Catrice lijkt ook vrijwel helemaal op Peridot van Chanel en Sold out forever van Catrice is ook heel goed te vergelijken met Waterlily van Dior. Nu heb ik een dupe gevonden uit het nieuwe Essence assortiment. Glamorous life van Essence en MeepMeepMeep van O.P.I zijn echte tweelingen! Nieuwsgierig? De swatches kun je zien als je verder klikt.

∞ Click to see swatches
Van rechts naar links: MeepMeepMeep - Glamorous life - MeepMeepMeep - Glamorous life

Let's zoom in!
Zoek de verschillen! In het midden Glamorous life, aan de buitenkanten MeepMeepMeep.

Uiterlijk:
Tja, veel verschillen zijn er niet. Het enige -in mijn ogen- is dat MeepMeepMeep iets matter is dan glamorous life, maar de kleuren zijn exact hetzelfde. Als je kijkt naar de glitters heeft glamorous life heel veel kleine glitters, MeepMeepMeep ook maar heeft er af en toe ook een flake in zitten. 

Prijs en inhoud: 
Glamorous life: 1,30 euro. MeepMeepMeep: 13,95 euro. Voor het Essence lakje betaal je dus slechts 10% van de O.P.I prijs!  Qua inhoud heeft essence 5 ml en O.P.I 15 ml. Dat is natuurlijk heel wat meer. Maar Essence bljft goedkoper. Even een snel rekensommetje: 3 x 1,30 = slecht 3,90 euro. 
Als je op prijs afgaat is Essence dus veel aantrekkelijker.
Kwaliteit (chippen en dekking):
Glamorous life heeft 3 laagjes nodig, wat ik best veel vind voor een rode nagellak. Ik heb deze lak nog maar 2 dagen, maar tot nu toe heeft 'ie niet gechipt. Ervan uitgaande dat deze lak dezelfde kwaliteit heeft als de andere Essence lakken gaat 'ie na 3 of 4 dagen chippen. MeepMeepMeep heeft slechts 1 (!) laagje nodig. Aangezien ik deze lak al heel lang heb kan ik hier wel de precieze chip-tijd geven. Bij mij blijft dit lakje zonder topcoat -hou je vast- 6 dagen zitten! Dat is echt een record voor mij! 
Naar kwaliteit kijkend in O.P.I dus beter.

Ik vind Glamorous life een zeer goede vervanging van MeepMeepMeep voor als je te laat was met het bemachtigen van MeepMeepMeep (de Muppets limited edition was (hier) heel snel uitverkocht) of als je geen 13,95 overhebt voor een nagellakje. Wel heeft MeepMeepMeep een betere kwaliteit. 

Which nailpolish would you choose?

34 opmerkingen:

  1. wooow!
    essence is gewoon beter. haha
    x

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Whaauw, ik zie echt geen enkel verschil.
    Aangezien Essence goedkoper is heb ik daar denk ik meer aan. ;D
    xliefs'

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wow, ze lijken inderdaad veel op elkaar!
    toch zou ik voor essence gaan, voor de prijs.
    liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Grappig! Ik zou voor essence gaan, dat is gewoon een stuk goedkoper. :D x

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ik zou toch voor de O.P.I gaan..
    Quality over Quantity ;)!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik zie echt geen verschil, ik zou gewoon voor essence gaan want mij kennende draag ik nagellak toch niet langer dan 3 dagen.

    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  7. wow je ziet echt bijna geen verschil. x

    BeantwoordenVerwijderen
  8. wow essence ziet er mooier uit !! xoxo

    BeantwoordenVerwijderen
  9. wat fijn dat de meepmeepmeep lang blijft zitten, ik zag het verschil niet maar dat is natuurlijk wel fijn.
    ik heb veel lakjes van essence maar ze gaan er inderdaad snel af, ik vind de kleuren wel leuk! (:
    bedankt voor je reactie! :D
    x

    BeantwoordenVerwijderen
  10. wauw, altijd erg leuk om te zien dit!liefs.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wauw ziet er goed uit, ik zie ook echt geen verschil! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wauw. mooi. & idd, amper verschil.
    Meep Meep is misschien iets donkerder, maar ik zie het echt amper!

    xoxo 2NDtheytalk.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wauw je ziet bijna geen verschil!!! allebei mooi x

    BeantwoordenVerwijderen
  14. So cool!

    xoxo from München
    La Vie Quotidienne
    www.laviequo.com

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wow die zien er inderdaad allebei precies hetzelfde uit! :)

    http://thefashionestate.blogspot.com/

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Super leuk verschil, haha, bijna geen verschil dus!
    Helemaal leuk dit te zien!:D

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wauw, mooie kleur! Ik heb er eentje van de Etos die er ook precies op lijkt! Ik volg je op Bloglovin en zal je ook even op gfc toevoegen :) XX

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een goede vergelijking!
    Gisteren heb ik een mint kleurige lak gekocht van essence (You belong to me) puur vanwege de prijs! voor 1,30 kun je lekker varieren! Maar je geeft wel aan dat OPI beter blijft zitten; dus wie weet ga ik in de toekomst toch duurdere lakjes kopen... (wat dat betreft ben ik echt een pin, kan gewoon geen geld uitgeven aan nagellak als Catrice en Essence voor een prikke van de prijs ernaast staan! Leuke post!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wow ze zijn gewoon hetzelfde! Goede dupe!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wow, er is echt geen verschil! Super mooie kleur!

    http://styleservings.blogspot.com/

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ik zie inderdaad geen verschil!
    Mijn keuze zou Essence zijn, ik ben meer voor de kwantiteit, aangezien ik graag vaak wissel van kleurtjes :)

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Mooi kleurtje! Ik zou zelf toch voor OPI gaan. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  23. wow ik zie inderdaad ook geen verschil!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Ze lijken echt sprekend op elkaar!
    Ik zou voor de Essence gaan, aangezien die wel wat goedkoper is!
    Liefs, Charlie

    BeantwoordenVerwijderen
  25. hahah grappig dat ze zo erg op elkaar lijken @

    BeantwoordenVerwijderen
  26. WOW die lijken op elkaar! Leuk om te zien, handig :D

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Ik zou uiteindelijk voor die van Essence gaan,
    ik gebruik namelijk heel erg veel verschillende kleuren nagellak,
    dus qua inhoud maakt het voor mij niet echt uit,
    en als je dan naar de prijzen kijkt... haha!

    Leuke post is dit trouwens!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Goed gevonden, lijken echt veel op elkaar!

    xx Astrid

    BeantwoordenVerwijderen

Your comments make me happy!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...